Conversie optimalisatie

Effectieve campagnes, Meer conversies

Waarom conversie optimalisatie (CRO)?

Meer conversies

Voor veel organisaties is conversieoptimalisatie van cruciaal belang omdat het kan helpen om meer resultaat te behalen uit bestaande websitebezoekers.

Hiernaast kan een goed geoptimaliseerde website bepalend zijn voor het wel of niet succesvol werkend van uw Online marketingcampagnes.

Door, bijvoorbeeld, de gebruikerservaring te verbeteren en de website of shop te optimaliseren voor conversies kunt u vaak meer leads en conversies genereren. Dit leidt tot meer omzet en winstgevendheid.

Ter voorbeeld verhoogde Booking.com de inkomsten met 1 miljard dollar per jaar door middel van conversieoptimalisatie.(bron: https://www.widerfunnel.com/case-studies/booking-com/)

Door het optimaliseren van hun aanmeldingsformulier, zag Expedia een stijging van 12% in hun conversieratio.

Door het testen en begrijpen van het gedrag van uw websitebezoekers en het optimaliseren van de website kunt u uw marketingstrategie en algehele bedrijfsprestaties verbeteren.

Conversieoptimalisatie door Steps to the Top?

Het maximale uit uw website halen? Dat gaat het best wanneer je de kneepjes van het vak kent.  

Wij kunnen uw organisatie door onze kennis en ervaring helpen meer leads, meer conversies en een hogere omzet te behalen.  

Maar waarom ons inschakelen?

Meer resultaat halen uit uw bezoekers?

Daar kunnen wij u mee helpen!

Meer kliks is leuk. Maar waar het echt om gaat? Conversies.

Conversieoptimalisatie(CRO) uitgelegd

Wat is Conversieoptimalisatie of CRO?

Conversieoptimalisatie richt zich op het verbeteren van de conversieratio van een website of online marketingcampagne.

Conversieoptimalisatie begint meestal met analyseren van de huidige prestaties, zoals het aantal bezoekers, de bounce rate en de conversieratio. 

Met deze gegevens kan “Data-driven” worden bepaald waar de zwakke punten van de website liggen en waar verbeteringen kunnen worden aangebracht.

Deze verbeteringen kunnen leiden tot een hoger conversiepercentage

Door dit proces van analyse en testen en verbeteren te herhalen, kan de conversieratio geleidelijk worden verhoogd.

Dit kan leiden tot hogere omzetten, meer leads en een betere ROI (Return on Investment).

Voordelen van Conversieoptimalisatie

Het optimaliseren van de website of campagne voor conversies wordt door veel Marketingbureaus vergeten.

CRO is echter een cruciaal deel van het online marketingproces.

Meer kliks” is fijn, maar wat je echt wilt is meer conversies